Laigaard Online er din specialist i Google Ads

Fokus er mersalg i webshoppen & aktivitet på mine kunders website. Der bliver talt rigtig meget om digital marketing i disse år, og her menes bla online annoncering på eksempelvis Google.

Grunden til at online annoncering er så effektivt set i forhold til konventionel annoncering, er fordi det er muligt at målrette annoncen lige præcist på den målgruppe, der er relevant for din virksomhed. På den måde sikres at det er de relevante, potentielle kunder, der klikker sig videre til din website og/eller webshop. Det er med andre ord muligt at målrette online annonceringen efter hvad dine kunder søger efter (søgeord), dine kunders interesser, alder, køn, bopæl og en lang række andre kriterier. Det er altid en god ide at kombinere Google annoncering med annoncering på de Sociale Medier, men det er en snak vi tager før endelig aftale om online annoncering.

Vi tager altid et møde før opsætningen af dine online annoncer, så målretningen er så præcis som overhovedet muligt. Ydermere tager vi en snak om der er nye målgrupper der skal afprøves. 

Google Ads - en af de mest effektive annoncer i dag

Googles algoritmer sikrer at din annonce finder frem til den bruger, der med størst sandsynlighed vil gennemføre et køb. Google annoncering laves som responsive annoncer, dvs en Google tekst har flere forskellige overskrifter og brødtekster at vælge imellem, og taler vi display/video annoncering får Google mulighed for at vælge mellem flere forskellige muligheder. Googles algoritmer sikrer at den mest optimale overskrift, brødtekst, billede og/eller video vises.

Google annoncering er ”PPC” altså Pay-Per-Click. Du betaler med andre ord ikke noget til Google, hvis der ikke er nogen der klikker på din annonce. Prisen per klik afhænger af hvor høj konkurrence, der er på dit produkt.
Din Google annoncering er styrbar:

Vi definerer hvilke søgeord brugeren benytter. Typisk tager vi en snak omkring det, og jeg leverer et oplæg på søgeord til dig.

Vi definerer hvor målgruppen befinder sig. Ønsker du at annoncere i hele Danmark eller måske bare i en radius på 20 km fra en given adresse? Det fortæller du mig, og jeg sørger for at sætte styringen op efter dine ønsker.

Vi definerer hvornår du vil findes. Hvis du f.eks. ønsker annoncerne kun skal være synlige når butikken er åben, så er det den indstilling jeg foretager.

Hvilke interesser, alder, køn osv defineres ligeledes før igangsætning af annoncering.

Google annoncekonto
Jeg sætter gerne en Google annoncekonto op til jer, så I hele tiden selv har kontrollen over, og kan se, hvilke annoncer der aktivt kører samt hele historikken omkring annonceringen. På den måde sikres, at uanset hvem der benyttes til at lave virksomhedens Google annoncering, så har I kontrollen. Har I allerede en Google konto arbejder jeg gerne på den, så I hele tiden kan se hvad der laves og forbruget på kontoen.

Alternativt udarbejder jeg blot annoncerne på min annoncekonto med jer som kunde.

Google annoncering udarbejdes sædvanligvis i 4 forskellige annoncetyper:
Tekst annoncer, der kommer frem helt afhængig af hvilket søgeord der benyttes. Søgeannoncer benyttes hvis der ønskes forøget salg, leads såvel som forøget trafik til websiten. Laigaard Online udarbejder som udgangspunkt altid den mest effektive søgeannonce, dvs en Responsiv tekstannonce.
Responsiv tekstannonce består af op til 15 forskellige overskrifter og op til 4 forskellige beskrivelser. Når en bruger indtaster en søgning, sørger Googles alghoritme for at vise den mest optimale blanding af 3 x overskrifter og 1 beskrivelse på annoncen. Klart den mest effektive måde at udarbejde Google Ads. Se eksempel på en responsiv Google Ads søgeannonce nedenstående:

Display annoncer: Billedannoncer, der vises for forbrugeren enten som en remarketing annonce, – fordi brugeren har besøgt en given website, eller fremkommer på basis af forudindstillede interesser på forbrugeren. Benyttes til at skabe mere trafik på hjemmesiden, forøget salg, bevidsthed om varemærke, serviceydelser & leads. Display annoncer indeholder også ofte video som vises på skift med billeder. Se eksempel på display annonce her nedenfor:

Video annoncer: Mindre video der vises på YouTube netværket før en given video. Benyttes typisk til at skabe opmærksomhed omkring varemærker / produkter / serviceydelser.

Shopping annonce: Uhyre effektivt for webshops, hvorved dine produkter vises med billede, pris og en kort titel. Når brugeren trykker på annoncen kommer personen direkte til det korrekte sted i din webshop.

Det er muligt at feede information direkte fra din webshop til Google Shopping, afh af hvordan din webshop er sat op. Bag hvert enkelt produkt og/eller produktgruppe lægger jeg en række produktrelaterede søgeord, så man sikrer at DIN annonce dukker op overfor de relevante potentielle købere.

Hvad koster det at annoncere?

Hvor meget det koster at annoncere, afhænger af hvor længe du ønsker annoncen er på nettet, og hvor meget pres der skal lægges på annonceringen. Som udgangspunkt anbefales det minimum at annoncere i en 14 dages periode, med en omkostning på kr. 50 – 100,- per dag.

Undervejs i processen går jeg typisk ind og justerer annoncen, såfremt enkelte tekster slet ikke ”performer”. Det betyder der bruges en del tid på at lave en god Google Ads annonce, til gengæld får du i den grad valuta for pengene.

Scroll to Top